مالیات در کانادا
نوشته شده توسط : alirhadi78

مالیات در کانادا در سال 2024

 

طبیعتاً اطلاع داشتن از انواع مالیات و آشنایی با سیستم مالیاتی هر کشوری که قصد مهاجرت به آنجا را دارید، یکی از موضوعات مهم محسوب می شود. در این مقاله به توضیح انواع مالیات در کانادا می پردازیم.

 

کشور کانادا مانند دیگر کشورها، بابت خدماتی که به مردم ارائه می دهد درصدی مالیات مشخص کرده است. شما در کانادا دو نوع مالیات خواهید داشت:

  1. 1.    مالیات ایالتی Federal
  2. 2.    مالیات استانی Provincial

 

در توضیح باید بگوییم که مالیات ایالتی یا فدرال برای تمام افراد ساکن در کانادا یکسان است؛ اما مالیات استانی همانطور که از اسمش هم مشخص است، در هر استانی که ساکن آن باشید متفاوت است.

به عنوان مثال شخصی که در استان انتاریو زندگی می کند با شخصی که در استان منیتوبا زندگی می کند، بخش مالیات ایالتی یکسانی خواهند داشت؛ اما بخش مالیات استانی آن ها متفاوت خواهد بود. در نتیجه این قضیه باعث می شود که مجموع مالیات پرداختی بین این دو شخص با هم فرق داشته باشد.

سیستم مالی کانادا برای هر دو مدل مالیات ایالتی و استانی به این شکل است که هرچه درآمد شخص بیشتر باشد، مالیات بیشتری نیز باید پرداخت کند که در قالب براکت های مالیاتی تعریف شده است.

 

انواع مالیات ها در کانادا

 

در ابتدا انواع مالیات در کانادا را نام برده و در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم. اگر مایل به کسب اطلاعات در مورد انواع مالیات های کانادا هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

  • مالیات بر درآمد شخصی در کانادا
  • مالیات برای دانشجویان در کانادا
  • مالیات بر کار سرمایه گذاری در کانادا
  • مالیات بر خدمات یا محصولات در کانادا (GST)
  • بیشتربدانید...

مالیات بر درآمد شخصی در کانادا

 

با توجه به سیستم مالیات ایالتی در سال 2022؛ اگر رنج درآمد سالیانه شما زیر 50 هزار دلار باشد، شما باید 15 درصد آن را مالیات بدهید. اگر رنج درآمد سالیانه شما بین 50 تا 100 هزار دلار باشد، 20 درصد آن را به عنوان مالیات پرداخت خواهید کرد. اگر درآمد شما همچنان افزایش پیدا کند و سالیانه بین 100 تا 150 هزار دلار قرار بگیرد، شما باید حدود 26 درصد آن را به عنوان مالیات پرداخت کنید.

 

مالیات برای دانشجویان در کانادا

 

اگر شما مشغول تحصیل در کانادا به عنوان یک دانشجو باشید و فاند یا بورسیه تحصیلی کانادا را دریافت کرده باشید؛ در دو صورت به شما مالیات تعلق نخواهد گرفت:

  • در صورتی که فاند شما از طرف استاد و به شکل Fellowship به شما تعلق بگیرد.
  • یا اینکه فاند شما به شکل Scholarship از طرف دانشگاه باشد. 

 

مالیات بر کار سرمایه گذاری در کانادا

 

مقدار مالیاتی که بر درآمد حاصل از سرمایه گذاری باید پرداخت شود، خیلی کمتر از مقدار مالیاتی است که برای کارهای فول تایم باید پرداخت کنید.

به همین دلیل یکی از راه های پرداخت کمتر مالیات این است که برای خودتان یک منبع درآمدی دیگری در نظر بگیرید. مثلاً قسمتی از پول خود را در جایی سرمایه گذاری کنید یا یک بیزینس جانبی راه بیاندازید و… که در نهایت روی آن مالیات کمتری پرداخت کنید.

 

مالیات غیر مستقیم در کانادا

 

در مصرف اقلامی مثل سوخت و هرگونه کالاهای مرتبط با خودرو، مالیاتی تحت عنوان مالیات غیر مستقیم تعلق می گیرد. این میزان مبلغ پرداختی عموماً بدون توجه به قیمت های کالا به صورت مبلغ ثابتی از افراد کم می شود. با این حال نرخ مالیات غیر مستقیم کانادا در سال 2023 طبق جدول زیر است :

 

مالیات بر ملک و املاک در کانادا

 

 

مالیات بر ارث در کانادا

 

بیشتر بدانید ...





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: